Nieuws
Effectief beïnvloeden - IMK Opleidingen

Projectmanagement

Effectief beïnvloeden met deze strategieën en gespreksstijlen
Om stakeholders mee te krijgen, is het soms nodig om ze te overtuigen van jouw visie. Beïnvloeden noemen we dit ook wel. Zo pak je het effectief aan.
Nieuws
Stakeholdersanalyse maken in 4 stappen - IMK Opleidingen

Projectmanagement

Stakeholdersanalyse maken in 4 stappen
Met een stakeholdersanalyse breng je stakeholders in kaart, samen met de belangen die ze behartigen. We leggen stap voor stap uit hoe je dat doet.
Nieuws
Wat is scrum - IMK Opleidingen

Projectmanagement

Wat is scrum?
Scrum is een flexibele manier van werken binnen een project. In zogenaamde ‘sprints’ van steeds 1 tot 4 weken werkt het team aan een product of project.
Nieuws
projectcommunicatie

Projectmanagement

Do’s en don’ts voor effectieve projectcommunicatie
Wil je de samenwerking binnen jouw projecten verbeteren? Pak dan eerst de projectcommunicatie aan met deze do's en don'ts.
Nieuws
Project kick-off - IMK Opleidingen

Projectmanagement

7 tips voor meer energie tijdens je volgende project kick-off
Gapende teamleden en weinig betrokkenheid tijdens je project kick-off? Dat is geen beste start. Met deze tips breng je nieuwe energie in je meeting.
Nieuws
Scope creep - IMK Opleidingen

Projectmanagement

Zo voorkom je scope creep tijdens jouw projecten
We spreken van scope creep wanneer er tijdens het project verzoeken komen om taken of werkzaamheden buiten de projectscope uit te voeren.
Nieuws
Projectplan - IMK Opleidingen

Projectmanagement

Uit deze onderdelen bestaat een projectplan
Een succesvol project begint met een duidelijk document waarin het plan van aanpak beschreven staat. Zo’n document noemen we het projectplan.
Nieuws
Waarom monteurs niet zonder communicatie skills kunnen - IMK Opleidingen

Klant- & Servicegericht Werken

Waarom goede communicatieskills onmisbaar zijn voor monteurs
Helaas wordt het ontwikkelen van goede communicatieve vaardigheden weleens overgeslagen door monteurs. Terwijl ze juist zoveel kunnen opleveren!
Nieuws
Een extra stap zetten voor je klant met wow-momenten - IMK Opleidingen

Klant- & Servicegericht Werken

Een extra stap zetten voor je klant met wow-momenten
Wil jij jouw klanten een positieve ervaring geven? Creëer dan wow-momenten. Lees hier hoe je dat doet, natuurlijk met praktische voorbeelden.