0172 - 42 34 56
Dezelfde praktische aanpak, meer mogelijkheden, één aanspreekpunt.

Per 1 januari is IPV Training & Advies samengegaan met IMK Opleidingen. Daarom word je nu doorgestuurd naar de website van IMK Opleidingen. Hier vind je hetzelfde aanbod als je gewend bent van IPV Training & Advies. Hier lees je meer informatie

Akkoord

Training Proactief en klantgericht bellen

Met plezier en resultaat contact leggen en onderhouden

Icoon trainingsduur 2 dagen
Icoon agenda Do 30 januari 2025
Icoon prijs € 1.165,-
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon certificaat Met certificaat
Training Proactief en klantgericht bellen
Inhoud
Programma
Data & Locaties
Investering
Veelgestelde vragen
Incompany
Inschrijven
Inschrijven

Programma

Het programma draait om plezier in (het leggen van) het eerste contact. Jouw vaardigheden én je overtuigingen komen aan bod.

  • Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
  • Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
  • Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gesprekstructuren en -vaardigheden
  • Effectief en positief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Inzicht in gedrag door middel van Q4 DISC gedragsanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Simulaties
  • Praktijkopdrachten

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in

Data & locaties
StartdatumLocatiePlanningInschrijven
Startdatum: Do 30 januari 2025 Locatie: Alkmaar Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Proactief en klantgericht bellen
DatumBegintijdEindtijd
Do 30 januari09:3016:30
Do 13 februari09:3016:30
Startdatum: Wo 12 februari 2025 Locatie: Zwolle Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Proactief en klantgericht bellen
DatumBegintijdEindtijd
Wo 12 februari09:3016:30
Wo 26 februari09:3016:30
Startdatum: Ma 10 maart 2025 Locatie: Rotterdam Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Proactief en klantgericht bellen
DatumBegintijdEindtijd
Ma 10 maart09:3016:30
Ma 24 maart09:3016:30
Startdatum: Wo 14 mei 2025 Locatie: Den Bosch Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Proactief en klantgericht bellen
DatumBegintijdEindtijd
Wo 14 mei09:3016:30
Wo 28 mei09:3016:30
Startdatum: Do 12 juni 2025 Locatie: Utrecht Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Proactief en klantgericht bellen
DatumBegintijdEindtijd
Do 12 juni09:3016:30
Do 26 juni09:3016:30
Toon prijzen incl. praktijkcoaching
Tarieven
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs - 2 daagse training € 945.00 € 1143.45
  • Digitaal lesmateriaal Open programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open programma € 130.00 € 157.30
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1165.00 € 1409.65 € 1660.00 € 2008.60
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €165.00

Overige informatie

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Boukje advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Informatie aanvragen

Inleiding Proactief en klantgericht bellen

Niet alle commerciële of servicegerichte medewerkers pakken met hetzelfde gemak de telefoon. Persoonlijke overtuigingen zitten in de weg en de drempel is soms hoog. In de praktische training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je een proactieve en klantgerichte houding, ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken en leer je structuur in telefoongesprekken aanbrengen. Zo word jij een gewaardeerde gesprekspartner voor nieuwe en bestaande klanten en voer je professionele telefoongesprekken.

Voor wie is de training Proactief en klantgericht bellen?

De telefonische verkooptraining Proactief en klantgericht bellen is gericht op iedereen met een commerciële functie die zich frequent bezighoudt met telefonische verkoop, telesales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook buitendienst verkopers, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen deelnemen aan deze training.

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Ingrid advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Informatie aanvragen

Incompany

Met meerdere medewerkers van dezelfde organisatie de Training Proactief en klantgericht bellen volgen? Dan is een incompany training een slimme keuze. Onze ervaren trainer komt graag naar jullie bedrijfslocatie, of een andere gewenste plek, op een moment dat voor jullie het beste uitkomt.

Tijdens de incompany training stemmen we de inhoud volledig af op jullie behoeften, werkpraktijk en leerdoelen. Dit bespreken we uitgebreid vooraf tijdens een oriënterend gesprek. Door te werken met praktijkvoorbeelden en situaties uit jullie eigen werkomgeving wordt het leren niet alleen leuker, maar blijven de nieuwe vaardigheden ook beter hangen. Bovendien is een incompany training een leerzame vorm van teambuilding.

Is dit iets wat jouw organisatie interesseert? Bekijk voor meer informatie onze incompany-pagina of neem direct contact op.

Training Proactief en klantgericht bellen - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Na afronding van de training Proactief en klantgericht bellen:

  • Krijg je inzicht in en technieken om proactief te handelen tijdens zakelijke telefoongesprekken.
  • Bereid je gesprekken goed voor en creëer je leuke en effectieve interacties.
  • Voel je je zekerder om de telefoon op te pakken.
  • Ga je vol goede moed aan de slag met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar de klant.
  • Beleef je meer werkplezier, wat leidt tot een toename van de resultaten.
Competenties
Assertiviteit
Assertiviteit betekent dat je goed kunt opkomen voor je eigen mening, behoeften of belangen op een vriendelijke en slimme manier, zonder anderen te kwetsen.
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je goed bent in het duidelijk en begrijpelijk overbrengen van je ideeën en gedachten.
Luisteren
Luisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid betekent dat je duidelijke resultaten kunt stellen en actief stuurt om deze te behalen en te evalueren.
Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na je inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Wie is mijn trainer?

De ervaring en aanpak van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Onze trainers zijn gedreven professionals met ruime ervaring in en passie voor het vak. Zij zijn allen zelf dagelijks actief in de verkoop. De trainers zetten hun praktijkervaring in om jou te helpen jouw leerdoelen te realiseren. Leer klantgericht telefoneren als een pro!

Praktijkcoaching | IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Reviews van deelnemers
8.5 / 10

Gemiddelde van 35 beoordelingen

9 / 10
07 december 2023
Damian Apeldoorn
Training Proactief en klantgericht bellen
Erg interessant, leuke actieve training dus niet alleen zitten en luisteren maar ook “doe” opdrachten waardoor je een actievere houding houd.
10 / 10
07 december 2023
Peter Jager
Training Proactief en klantgericht bellen
Zeer aan te raden voor de mensen die totaal geen ervaring hebben op commercieel gebied.
9 / 10
07 december 2023
Ilona Oort Jacobs
Training Proactief en klantgericht bellen
Ik zou vertellen dat het een hele praktische en leuke training is waar je op het werk veel aan hebt.
9 / 10
10 oktober 2022
Sandra Leungen
Training Proactief en klantgericht bellen
Ontzettende enthousiaste docent, veel geleerd, meer dan voldoende ruimte voor praktijksituaties en een hele gezellige groep.
8 / 10
26 augustus 2022
Willemieke De Jong
Training Proactief en klantgericht bellen
Duidelijke training. Veel handvatten meegekregen.
8 / 10
06 juli 2022
Prema Hoeblal
Training Proactief en klantgericht bellen
De training was erg leerzaam.
9 / 10
06 juli 2022
Stijn Opmeer
Training Proactief en klantgericht bellen
Veel geleerd! Stevige handvatten gekregen om in de praktijk toe te passen. Veel voorkomende situaties zijn allemaal besproken en geven een goed fundament om nu...
9 / 10
06 juli 2022
Noah Thenu
Training Proactief en klantgericht bellen
Zeer leerzaam en functioneel.
Welke training - IMK Opleidingen

Andere trainingen en opleidingen

Heb jij een binnendienst functie waarbij je vooral inkomende telefoongesprekken voert? Dan is de training Commerciële binnendienst wat voor jou. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Ingrid advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de training Proactief en klantgericht bellen
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Proactief en klantgericht bellen

Wij helpen je graag met al je vragen over de training Proactief en klantgericht bellen. Neem contact op met onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56.

Hoelang duurt deze training?

De training Proactief en klantgericht bellen is een 2-daagse training waarin je aan de slag gaat met het leggen van (het eerste) contact met de klant.

Wanneer kan ik deze training volgen?

Er worden verschillende data en locaties gepland, verspreid over heel Nederland. Onder het tabje ‘Data en locaties’ kun je terugvinden welke locatie er bij jou in de buurt is.

Er zijn meedere medewerkers waarvoor deze training interesssant is. Kan ik die allemaal aanmelden voor dezelfde datum en locatie?

Ja dat kan, tot een maximum van drie personen van één organisatie. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat andere deelnemers niet op de achtergrond raken. Heb je er vier of meer? Informeer dan bij onze studieadviseur naar de mogelijkheden. Wellicht is Incompany dan een meer geschikte optie.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.