Per 1 januari is IPV Training & Advies samengegaan met IMK Opleidingen. Daarom word je nu doorgestuurd naar de website van IMK Opleidingen. Hier vind je hetzelfde aanbod als je gewend bent van IPV Training & Advies. Hier lees je meer informatie
AkkoordLeer effectief leidinggeven aan een serviceteam. Van prestaties managen tot klantgericht denken en strategische doelstellingen leren benutten
Dag 1
We starten de opleiding met jezelf als persoon. We reflecteren op jouw persoonlijke kwaliteiten en belangrijkste drijfveren. Onderwerpen die in de ochtend aan bod komen:
In de middag gaan we van start met de masterclass ‘service en bedrijf’. Onderwerpen die hier aan bod zullen komen:
Dag 2
Op dag twee staat de workshop ‘service en prestatie’ op de planning. Hier komen onderstaande onderwerpen aan bod:
De middag van dag twee staat in het teken van de invloed die jouw persoonlijke bijdrage heeft op de resultaten van jouw afdeling. We gaan aan de slag met:
Dag 3
Dag drie is voorbehouden voor intervisie. Intervisie is een vorm van bijeenkomst waarbij de deelnemers vraagstukken bespreken om van elkaar te leren. Met behulp van de verschillende verhalen krijgen alle deelnemers waardevolle inzichten die ze zelf kunnen inzetten in de praktijk.
De middag staat in het kader van het financiële aspect:
Dag 4
We beantwoorden op dag vier de vraag: ‘Welke impact kunnen medewerkers hebben op het versterken van langdurige klantrelaties?’. We gaan aan de slag met:
’s Middags bespreken we hoe we ervoor kunnen zorgen dat jouw medewerkers toewerken naar klantgericht gedrag:
Dag 5
In de ochtend van dag vijf gaan we opnieuw aan de slag met intervisie. In de middag staat het beïnvloeden van het gezamenlijke resultaat op teamniveau centraal. Onderwerpen die aan bod komen:
Dag 6
Tijdens de opleiding Leidinggeven aan serviceteams vragen wij de deelnemers om een serviceverbeterplan in te vullen. Het doel van dit plan is dat de deelnemers een onderwerp uitwerken waarin zij planmatig werken aan de implementatie van verbetering. In de ochtend van dag zes moeten de deelnemers een tussentijdse presentatie geven van hun serviceverbeterplan. Op dat moment krijgen ze feedback van zowel de trainer als medecursisten. De middag staat in het teken van binden, boeien en ontwikkelen.
Dag 7
Op dag zeven gaan we leidinggeven op afstand. Geheel digitaal gaan we gedurende één ochtend werken aan het vergroten van de verbondenheid tussen medewerkers en de organisatie.
Dag 8
Dag acht staat in het teken van alle eindpresentaties waarin het performanceplan en serviceverbeterplan centraal staan. Ook de interne opdrachtgevers en stakeholders worden hiervoor uitgenodigd. Er wordt gereflecteerd op de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemer en tot slot krijgt iedereen een eindoordeel met cijfer.
Startdatum | Locatie | Planning | Inschrijven |
---|
Na het volgen van de 8-daagse opleiding Leidinggeven aan serviceteams:
De leidinggevenden en het management worden actief betrokken bij jouw leertraject. Voor de opleiding Leidinggeven aan serviceteams van start gaat, heb je een gesprek met jouw leidinggevende. Hij/zij zal je namelijk begeleiden tijdens het maken van de praktijkopdrachten die gemaakt worden in de opleiding. Als afsluiting van de opleiding presenteer je het serviceverbeterplan en je persoonlijk ontwikkelplan aan je leidinggevende. Op die manier creëer je draagvlak en worden je plannen daadwerkelijk ingevoerd binnen het bedrijf.
Wanneer je alle opleidingsdagen aanwezig bent geweest, alle opdrachten hebt afgerond en de eindopdracht hebt gepresenteerd, dan ontvang je het IMK-certificaat ‘Leidinggeven aan serviceteams’.
Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.
Ontdek PraktijkcoachingGemiddelde van 9 beoordelingen
Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
Veelgestelde vragen over de training Leidinggeven aan serviceteams
Wil je meer weten over de opleiding Leidinggeven aan serviceteams? Neem contact op met onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56. Ze helpen je graag.
Moet ik al ervaring hebben in het leidinggeven voordat ik mee kan doen met de opleiding Leidinggeven aan serviceteams?
Een randvoorwaarde voor deelname is dat je daadwerkelijk leiding geeft aan servicemonteurs. In ieder geval op operationeel niveau, maar het liefst op tactisch niveau met invloed op de inhoud van de servicedienstverlening.
Wat is het werk- en denkniveau van de opleiding Leidinggeven aan serviceteams?
Het werk- en denkniveau bij de opleiding Leidinggeven aan Serviceteams is HBO bachelor.
Wat is de studiebelasting van deze opleiding?
Er zijn in totaal acht bijeenkomsten die in de meeste gevallen een hele dag duren. De studiebelasting van de praktijkopdrachten die tijdens de opleiding Leidinggeven aan serviceteams aan bod komen bedraagt ongeveer twee uur per week gedurende het verloop van de opleiding.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen