Per 1 januari is IPV Training & Advies samengegaan met IMK Opleidingen. Daarom word je nu doorgestuurd naar de website van IMK Opleidingen. Hier vind je hetzelfde aanbod als je gewend bent van IPV Training & Advies. Hier lees je meer informatie
AkkoordLeer met meer liefde en plezier verkopen in de detailhandel, speciaal voor verkoopmedewerkers in fysieke winkels
Deze training beslaat twee trainingsdagen. Op beide trainingsdagen is er volop ruimte voor praktijkvoorbeelden en het oefenen van situaties. Tussen de eerste en tweede lesdag ga je het geleerde direct toepassen in je werk.
Klantverwachtingen
Dag 2: Inspelen op de behoefte van de klant
Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft je inzicht in je communicatievoorkeur en die van de ander. Als je dat weet, kun je je verkooptechniek en -tactiek aanpassen op de voorkeurstijl van de klant.
Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.
Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek. Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar advies@imkopleidingen.nl
Het doel van de training is om jouw verkoop- en adviesvaardigheden te verbeteren. Dat doe je door klantgerichte verkooptechnieken aan te leren.
Na het volgen van de cursus Verkoopmedewerker:
In onze trainingen richten we ons vooral op de praktijk. Er is daarom veel interactie met de trainer en de andere deelnemers. Met groepsdiscussies en voorbeelden uit de praktijk, worden gesprekken in de winkel zo goed mogelijk nagebootst. Daarbij mag je als deelnemer zelf situaties aandragen.
Buiten de training om zijn er ook volop mogelijkheden om te leren. Na aanmelding kun je direct in onze online leeromgeving van start met voorbereidingsopdrachten. Tot die omgeving heb je vanaf de start van deze cursus een jaar onbeperkt toegang. Daar kun je de trainer naderhand ook vragen stellen.
De training wordt gegeven door een praktijkgerichte verkooptrainer die veel ervaring heeft in de retail.
Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.
Ontdek PraktijkcoachingGemiddelde van 1 beoordelingen
Benieuwd hoe je jezelf nog verder kunt ontwikkelen? Speciaal voor winkelmedewerkers ontwikkelden we de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten. In deze korte opleiding leer je voorkomen, de-escaleren en omgaan met vervelende situaties. Want niet ieder contact is natuurlijk even positief.
Voor leidinggevenden in de retail geven we de training Commercieel aansturen van je team. En voor collega’s die zich bezighouden met klantcontact op afstand, is er de training Medewerker klantcontactcenter.
Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
Veelgestelde vragen over de cursus Verkoopmedewerker
Ben je op zoek naar meer informatie over de cursus Verkoopmedewerker? Onze studieadviseurs vertellen je er alles over. Neem contact op via 0172 – 42 34 56.
Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?
Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!
Waarom kan ik mij niet inschrijven voor deze training?
Dit is een incompany training. Dat betekent dat de training gegeven wordt op jouw locatie (bijvoorbeeld bij je bedrijf of op een extern gekozen locatie) en de trainer naar jou toekomt. In de training zitten alleen deelnemers van jullie eigen organisatie.
Welke andere trainingen zijn er voor de retailbranche?
Wanneer je werkzaam bent in de retailbranche kun je in al onze trainingen en opleidingen deelnemen. Specifiek voor de retailbranche kun je de training Commercieel aansturen van je team, Praktisch P&O voor de winkelmanager, Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten of Medewerkers klantcontact volgen.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen